asheghaneha
 
ashpazy

فرايند جذب و استخدام؛ گام به گام با فرآيند جذب نيرو

صرف نظر از بزرگي مجموعه و اهميت كسب و كار، قلب يك سازمان كاركنان شاغل آن هستند. در واقع بدون حضور افراد در هر منصب و جايگاهي، كسب و كار نمي‌تواند به اهداف و برنامه‌هاي خود دست پيدا كند. از طرفي فرايند جذب و استخدام و شناسايي و استخدام افراد مستعد و مناسب يك جايگاه شغلي نيز بخشي از اين پروسه است. اينجاست كه اهميت آموزش استخدام و جذب نيرو بيش از پيش مشخص مي‌شود. اساساً پشت هر سازمان و مجموعه‌ موفقي افرادي هستند كه با به‌كارگيري اصول جذب و استخدام به شركت كمك مي‌كنند تا به‌درستي افراد با استعداد شناسايي و استخدام شوند.

 

معمولاً در نگاه اول شناسايي و استخدام افراد مناسب ساده به نظر مي‌رسد، اما در اصل اين موضوع پيچيدگي‌هاي خاص خود را داشته و به دانش مرتبط نياز دارد. با اين تفاسير اين سؤال مطرح مي‌شود كه چگونه نيرو استخدام كنيم؟ خوشبختانه سازمان‌ها مي‌توانند با شركت در دوره‌هاي آموزش جذب و استخدام نيروي انساني مجموعه خود را به درستي انتخاب كرده و با سرعت بيشتري به اهداف سازماني خود نزديك شوند. در ادامه اين مطلب قصد داريم به صورت كوتاه به آموزش استخدام نيرو و بررسي اهميت آموزش و توسعه منابع انساني بپردازيم.

 

 

تعريف جذب و استخدام نيرو

 

در يك تعريف ساده، جذب نيرو شامل فرايند شناسايي، مصاحبه و استخدام كاركنان مشاغل مختلف است. اما در اصل استخدام نيرو به اين سادگي‌ها نبوده و با چالش‌هايي همراه است. چراكه بسته به نياز، شرايط و منابع مجموعه، استخدام نيرو مي‌تواند در اشكال مختلفي انجام شود. در سازمان‌ها و شركت‌هاي كوچك تا متوسط، معمولاً مديري كه مستقيماً بر كار كارمند جديد نظارت خواهد كرد، مسئوليت استخدام نيروي جديد را برعهده مي‌گيرد. اما در سازمان‌هاي بزرگ، اين كار در بخش منابع انساني انجام مي‌شود. اين موضوع اهميت آموزش منابع انساني در سازمان را به خوبي نشان مي‌دهد.

 

برخي از شركت‌هاي بزرگ با برون سپاري فرايند استخدام و جذب نيرو، از آژانس‌هاي تخصصي براي استخدام كارمند جديد استفاده مي‌كنند. به طور كلي صرف نظر از بزرگي و شهرت يك مجموعه، مي‌توان گفت همواره هدف اصلي تمام سازمان‌ها استخدام افراد مستعد و مسئوليت‌پذير است.

 

بررسي گام به گام فرايند جذب و استخدام نيرو

 

اكنون كه با مفهوم جذب و استخدام نيروي جديد آشنا شديم، بد نيست فرايند جذب و استخدام را نيز بررسي كنيم. البته بايد توجه داشته باشيم كه شركت در دوره آموزش استخدام منابع انساني موسسه ثروت آفرينان اطلاعات كامل‌تري را در اختيار شما قرار داده خواهد شد.

 

مراحل جذب و استخدام نيروي جديد عبارت است از:

مشخص كردن نياز شركت در جذب نيرو

 

در اولين مرحله لازم است كاركنان منابع انساني و مديران استخدام، موقعيت خالي موجود در سازمان را به درستي شناسايي كنند. سپس با توجه به موقعيت موجود در مجموعه، بايد مهارت‌ها و صلاحيت‌هاي مورد نياز براي اين موقعيت را شناسايي كنند. در آخر نيز بر اساس مهارت‌هاي مورد نياز مناسب‌ترين فرد مستعد را شناسايي خواهند كرد.

نوشتن خلاصه‌اي از مسئوليت‌ها، صلاحيت‌ها و مهارت‌هاي مورد نياز

 

در مرحله دوم كاركنان منابع انساني و مديران استخدام بايد مسئوليت‌هاي موقعيت شغلي مدنظر را مشخص كرده و سپس بر اساس مسئوليت‌هاي مرتبط با اين جايگاه شغلي، ليستي از مهارت‌ها، سطح تجربه و صلاحيت‌هاي مورد نياز كانديداي ايده آل تهيه كنند. انجام دقيق اين مرحله كمك مي‌كند تا شركت بتواند مناسب‌ترين فرد را براي جايگاه شغلي مدنظر، گزينش و انتخاب كند.

نكات مهم در استخدام

http://ttlink.com/ilabaum1

https://www.artstation.com/ilabaum9/profile

https://8tracks.com/ilabaum1

https://www.indiegogo.com/individuals/35876300

https://peatix.com/user/19850571/view

https://visual.ly/users/ilabaum1/portfolio

https://myspace.com/ilabaum1

http://www.4mark.net/story/10669257/%d8%b3%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84-%d8%a7%da%86-%d8%a2%d8%b1-simple-hr

https://www.hackster.io/ilabaum1

https://app.roll20.net/users/12648509/ila-b

https://www.zazzle.com/mbr/238398269460175022

https://hrjobs.lattice.com/employers/2496272-


نوشته شده در تاريخ ۱ آذر ۱۴۰۲ توسط عليرضا
نظرات (0)
[ ]
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | پشتیبانی: وبلاگدهی آریا
 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی