asheghaneha
 
ashpazy

ايمپلنت دندان

اگر تا به حال دندان از دست داده باشيد يا افرادي را بشناسيد كه به دنبال جايگزيني دندان هاي از دست رفته شان هستند ، حتماً نام ايمپلنت دندان به گوشتان خورده است. ايمپلنت دندان يكي از نوين ترين و پر طرفدارترين روش هاي جايگزيني دندان هاي از دست رفته يا پوسيده است. در اين روش از يك پايه فلزي در داخل استخوان فك استفاده مي شود. اين پايه حكم همان ريشه دندان را خواهد داشت و سپس روكش دنداني بر روي آن سوار مي شود. ايمپلنت به طور كلي محبوبيت زيادي دارد كه با هم به علت آن را در زير بررسي مي كنيم.

نسيم آنلاين: اگر تا به حال دندان از دست داده باشيد يا افرادي را بشناسيد كه به دنبال جايگزيني دندان هاي از دست رفته شان هستند ، حتماً نام ايمپلنت دندان به گوشتان خورده است. ايمپلنت دندان يكي از نوين ترين و پر طرفدارترين روش هاي جايگزيني دندان هاي از دست رفته يا پوسيده است. در اين روش از يك پايه فلزي در داخل استخوان فك استفاده مي شود. اين پايه حكم همان ريشه دندان را خواهد داشت و سپس روكش دنداني بر روي آن سوار مي شود. ايمپلنت به طور كلي محبوبيت زيادي دارد كه با هم به علت آن را در زير بررسي مي كنيم.

متخصص ايمپلنت دندان

مانند هر تخصص ديگري ايمپلنت نيز يكي از شاخه هاي تخصصي در عرصه دندان پزشكي به حساب مي آيد. بنابراين نياز به متخصص مربوط به خود را دارد. متخصص ايمپلنت كسي است كه مطالعه ، آموزش و تحقيقات طولاني مدت و در اين زمينه را داشته و مانند دندان پزشك عمومي به كليه زمينه هاي دهان و دندان اشراف ندارد ولي به طور اختصاصي در زمينه ايمپلنت دندان مهارت كافي دارد و معمولاً در مراكز تخصصي ايمپلنت نيز مشغول به كار هستند.

اجزاي ايمپلنت دندان

nyvk_m3.gif

ايمپلنت دندان از سه قسمت اصلي تشكيل مي شود. در نظر داشته باشيد كه اين سه قسمت هميشه ثابت نيستند. به عنوان مثال ميني ايمپلنت ها از دو قسمت تشكيل مي شوند. اما نكته اي كه مهم است اين است كه اين سه قسمت سه ركن اصلي ايمپلنت و در اغلب آن ها ثابت هستند.

اين سه قسمت شامل فيكسچر ، اباتمنت و تاج دندان هستند.

فيكسچر پايه فلزي ايمپلنت است كه بايد در داخل استخوان فك چفت و محكم شود و قرار است ريشه جديد دندان مصنوعي باشد. بنابراين بار اصلي ايمپلنت بر دوش آن است و بسيار مهم است كه توسط متخصص به درستي كاشته شود.

اباتمنت عضو مياني يا همان رابط در ايمپلنت دندان است. از اين رو به آن رابط مي گويند به واسط ارتباطي ميان پايه و روكش دندان است و اين دو قسمت اصلي را به يكديگر متصل مي كند.

روكش يا همان تاج دندان كه بار زيبايي ايمپلنت دندان را به دوش مي كشد ، محصول نهايي است كه بيرون از لثه براي نمايش باقي مي ماند. روكش هاي ايمپلنت به طور مختص براي هر شخص متناسب با ظاهر دندان هاي طبيعي وي تهيه و توليد مي شوند. از اين رو از منظر طبيعي بودن در سطح بالايي قرار دارند.

مراحل انجام ايمپلنت دندان

ايمپلنت يكي از طولاني ترين عمل هاي دندان به حساب مي آيد. حال با هم پروسه انجام صفر تا صد آن را بررسي مي كنيم.

در ابتدا فرد پس از تشخيص اينكه ممكن است به ايمپلنت دندان احتياج داشته باشد به مركز تخصصي ايمپلنت و نزد يك متخصص مربوطه مراجعه مي كند. بعد از بررسي هاي لازم و مشاهده عكس ها و راديولوژي هاي مربوط به دندان تصميم نهايي با مشورت متخصص اتخاذ مي شود. در صورتي كه پيش نياز هايي قبل از عمل مورد نياز باشد ابتدا بايد آن ها را رفع و رجوع كرد. يكي از اين موارد احتمال كمبود استخوان در منطقه تحت عمل است. از آنجايي كه مستقيماً با استخوان فك سر و كار داريم بايد استخوان فك به ميزان كافي وجود داشته باشد و در غير اين صورت پيش از انجام ايمپلنت دندان بايد پيوند استخوان انجام شود تا ميزان استخوان به حد كافي برسد.

همچنين پيش نياز ديگر اين است كه اگر قرار است ايمپلنت به جاي دندان پوسيده اين جايگزين شود ، آن دندان كشيده شود.

بعد از رفع همه اين موارد در نخستين روزي كه براي انجام اصل عمل مراجعه مي كنيد كار با بي حسي موضعي آغاز مي شود. هدف نخست دستيابي به استخوان فك است. بنابراين كار با برشي بر روي لثه در منطقه مورد نظر جهت دسترسي به استخوان ادامه مي يابد. حال نياز به يك مته براي ايجاد حفره بر روي استخوان فك مي باشد. اين حفره بايد دقيقاً در جاي مورد نظر ايجاد شود تا مبادا صدمه اي به ساير عصب هاي حساس استخوان بزند و همچنين اندازه آن بايد به ميزان مناسب باشد تا ايمپلنت بدون مشكل در آن جاسازي شود. پس از محكم شدن فيكسچر در داخل استخوان محافظي بر روي آن گذاشته مي شود و سپس بيمار مرخص مي شود. اكنون استخوان فك نياز به چند ماه استراحت براي برقراري پيوند ميان پايه و استخوان را دارد. در طول اين مدت بايد استراحت برقرار باشد و فشاري به ايمپلنت وارد نشود تا از جايش تكان بخورد و ريسك شكستش را بالاتر ببرد. همچنين در طول اين مدت تاج دندان مورد نظر فرد در لابراتور توليد مي شود.

پس از گذشت زمان استراحت و مراجعه مجدد و بررسي هاي لازم توسط متخصص جها اطمينان از برقراري پيوند و استحكام وضعيت بين استخوان و پايه به سراغ ادامه ماجرا مي رويم.

اكنون نوبت به قراردهي اباتمنت رسيده است. پس دوباره برشي بر روي لثه انجام مي شود و اباتمنت همانند پيچ بر روي فيكسچر قرار مي گيرد و سپس تاج دندان تهيه شده بر روي آن سوار مي شود و بخيه هاي نهايي و كار تمام است.

در نهايت تذكر هاي نهايي و توصيه هاي پزشكي توسط جراح به شما توضيح داده مي شود. اين توصيه ها جهت بالا رفتن طول عمر ايمپلنت لازم الاجرا است.

فيلم واقعي ايمپلنت

مراقبت هاي بعد از ايمپلنت دندان

مراقبت هاي بعد از عمل ايمپلنت دندان معمولاً دو دسته كلي دارند. يكي مراقبت هاي اوليه و ديگري مراقبت هاي طولاني مدت.

در مورد مراقبت هاي اوليه مراقبت از تحت فشار قرار نگرفتن ايمپلنت و همچنين استفاده از مواد غذايي و نرم در همين راستا است.

در مورد مراقبت هاي طولاني مدت مسواك زدن روزانه ، نخ دندان كشيدن و استفاده از دهان شويه مي تواند بسيار كارساز باشد.

قيمت ايمپلنت دندان

براي اطلاع از جديد ترين قيمت هاي ايمپلنت دندان به سايت مراجعه كنيد.

هزينه ايمپلنت

منبع : نسيم آنلاين

 

 


نوشته شده در تاريخ ۱۶ تير ۱۳۹۹ توسط عليرضا
نظرات (0)
[ ]
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | پشتیبانی: وبلاگدهی آریا
 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی