asheghaneha
 
ashpazy

اسپم اسكور چيست و نحوه كاهش spam score در 2019

در اين مقاله قصد داريم به رايج ترين پرسش ها درباره اسپم اسكور spam score پاسخ دهيم. اسپم اسكور، توسط وبسايت Moz محاسبه مي شود و بهمين علت اطلاعاتي كه در ادامه مي خوانيد از وبسايت Moz جمع آوري، ترجمه و ويرايش شده است.

 

پرسش هاي رايج درباره اسپم اسكور:

اسپم اسكور چه تغييري كرده است؟

 

در گذشته شما تعداد خطاهايي كه در سئو سايت داشته ايد و منجر به بالا رفتن اسپم اسكورتان مي شد را مشاهده مي كرديد. اما حالا درصدي از 0 تا 100 مي بينيد كه به طور ميانگين نشان مي دهد سايت هايي با رفتار مشابه با سايت شما چند درصد احتمال جريمه شدن توسط گوگل دارند.

 

چه فاكتوري باعث بالا رفتن اسپم اسكور سايت من شده است؟

 

اينكه دقيقا كدام يك از فاكتورهاي اسپم اسكور را رعايت نكرده ايد فعلا قابل مشاهده نيست. اما مي توانيد با بررسي 27 ويژگي ليست شده در ادامه اين مقاله و مقايسه با وضعيت فعلي وبسايت، تحقيق كنيد كه كدام يك از رفتارهاي وبسايت، سيگنال اسپم بودن آن را ارسال مي كند.

 

آيا اسپم اسكور بوسيله محاسباتي بر روي لينك هاي اسپم سايت بدست مي آيد؟

 

نه، به هيچ وجه. اسپم اسكور درصد سايت هاي مشابه با شما كه توسط گوگل جريمه شده اند را نشان مي دهد. يعني اگر اسپم اسكور شما 5 درصد است، احتمال جريمه شدن وبسايت شما توسط گوگل نيز در همان محدوده 5 درصد است.

09ch_q1.jpg

اسپم اسكور هر چند وقت يكبار بروزرساني مي شود؟

 

متخصصين Moz تلاش مي كنند تا حداقل ماهي يك بار spam score را بروزرساني كنند.

 

آيا disavow كردن لينك ها، در وبسايت moz قابل مشاهده است؟

 

خير، راهي براي Moz وجود ندارد كه متوجه شود شما لينكي را disavow كرده ايد. گوگل اين اطلاعات را در اختيار Moz قرار نمي دهد.

 

اسپم اسكور يا امتياز اسپم (Spam Score) چيست؟

اسپم اسكور، درصد سايت هاي مشابه با ويژگي هاي سايت شما كه وبسايت Moz متوجه جريمه شدن و يا حتي بن شدن آن ها توسط گوگل شده است. spam score بر پايه محاسبات يادگيري ماشين (machine learning) كه 27 ويژگي مشترك ميان ميليون ها وبسايت جريمه يا بن شده توسط گوگل را بررسي مي كند، بدست مي آيد.

اسپم اسكور بالاي سايت شما، يا سايتي كه در حال بررسي آن هستيد، به اين معني نيست كه سايت مورد نظر فعاليت اسپمي دارد. اين تنها نشانه اي است كه شما بايد تحقيق و بررسي بيشتري بر روي كيفيت و ارتباطات معنايي سايت داشته باشيد.

 

اگر اسپم اسكور سايت شما:

1-30 درصد باشد: عاليه و هيچ مشكلي نيست

30-60 درصد باشد: مناسب است ولي احتياج به مراقبت دارد.

61-100 درصد: محدوده خطرناك. هرچه زودتر بايد فكر چاره كنيد.

 

كاربرد اسپم اسكور چيست؟

اسپم اسكور سايت شما، نشان دهنده ميزان اسپم بودن سايت شما نيست. اين عدد دربرگيرنده طيف وسيعي از سيگنال هاي دريافت شده سايت شما از مشكلات محتوا تا لينك هاي مخرب است. از آنجايي كه اين عدد نشان دهنده احتمال جريمه شدن است و ارتباطي با دليل و فاكتورهاي آن ندارد، با بالاتر رفتن آن نيز نبايد لزوما تغييراتي در سايت ايجاد كنيد. اگر جريمه نشده ايد و جايگاه هاي خود را از دست نداده ايد، نيازي نيست نگران اسپم اسكور خود تا 60 درصد باشيد. بهترين قضاوتي كه مي توانيد در اين حالت انجام دهيد كيفيت بك لينك ها را بررسي كنيد كه كدام يك احتياج به بررسي دقيق تر دارد و ممكن است حتي نياز به حذف شدن داشته باشه.

 

اسپم اسكور سايت ديگر، يك بار ديگر، نشان دهنده اسپم بودن سايت نيست. . اين عدد دربرگيرنده طيف وسيعي از سيگنال هاي دريافت شده سايت شما از مشكلات محتوا تا لينك هاي مخرب است. در اين حالت نيز نيازي نيست حتما لينك ها را حذف كنيد يا disavow كنيد. در عوض محتواي سايت ميزبان و ارتباط آن با سايت خود را بررسي كنيد. تا زمانيكه جريمه نشده ايد و جايگاه هاي سايت از دست نرفته نيازي نيست اقدامي در جهت حذف لينك ها كنيد. برخي سايت هاي با اسپم خيلي بالا كه لينك هاي خروجي بسياري دارند به سادگي توسط الگوريتم پنگوئن گوگل تشخيص داده مي شوند و ارزشي نيز دريافت نمي كنند، چه منفي چه مثبت.

اينفوگرافيك چك ليست اسپم اسكور

توضيحات تكميلي هر مورد را در ادامه‌ي مقاله بخوانيد.

 

سيگنال هاي اسپم اسكور (Spam score Signals)

27 سيگنال كليدي كه در ادامه آمده است، توسط فرآيند يادگيري ماشين و ميليون ها داده اي كه بررسي شده توسط Moz جمع آوري و ارائه شده است. اين 27 مورد اولويت اهميت ندارند و فقط در اين ليست آمده اند و منظور از شماره گذاري آنها ترتيب اولويت نيست.

 

27 سيگنال افزايش اسپم اسكور

1. تعداد صفحات پايين

اكثر سايت هاي اسپم تعداد صفحات كمي دارند.

2. دامنه مورد استفاده

برخي دامنه بيشتر توسط سايت هاي اسپم استفاده مي شوند مانند: .e.g .info .cc .pl

3. طول نام دامنه

طول دامنه مشابه با سايت هاي اسپم كه معمولا تعداد كاراكترهاي بالايي دارند.

4. استفاده از اعداد در نام دامنه

اكثر سايت هاي اسپم از اعداد در نام گذاري دامنه استفاده مي كنند.

5. فونت هاي نامتعارف

استفاده از فونت هاي نامتعارف و ناشناخته براي گوگل

6. عدم پياده سازي گوگل آناليتكس

تقريبا هيچ سايت اسپمي نيست كه گوگل آناليتيكس را بر روي سايت پياده سازي كند.

7. تبليغات دو كليكي

تقريبا هيچ سايت اسپمي مشاهده نشده كه از تبليغات دو كليكلي استفاده كند.

8. صفحه تماس با ما

سايت هاي اسپم شماره تماس در اختيار مخاطبان نمي گذارند.

9. لينك دهي به شبكه اجتماعي LinkedIn

تقريبا هيچ سايت اسپمي به اين شبكه اجتماعي لينك نمي دهد و فعاليتي ندارد بهمين خاطر عدم لينك دهي به آن يكي از فاكتورهاي اسپم بودن در نظر گرفته شده است.

10. آدرس پست الكترونيك

سايت هاي اسپم ايميل خود را در اختيار كاربران نمي گذارند.

11. استفاده از SSL

سايت هاي اسپم اهميتي به امنيت كاربران نمي دهند و بهمين علت از پروتكل امن SSL بهره نمي برند. يعني آدرس سايت ها با Http شروع مي شوند. Https بودن آدرس سايت شما خود سيگنال قوي اي از اعتماد است.

12. استفاده از كلمات متا

صفحاتي كه كلمات كليدي را به صورت تگ در محتواهايشان تكرار مي كنند، روشي قديمي در سئوي سايت است كه منسوخ شده و سيگنالي براي اسپم بودن صفحات است.

13. رتبه بازديد سايت در jumpshot

سايت هايي كه بازديد پاييني در پنل سايت jumpshot دارند معمولا پتانسيل بالايي براي اسپم بودن دارند.

14. Rel canonical

استفاده از non-local rel=canonical معمولا به اسپم بودن اشاره دارد.

15. طول تيتر H1 صفحات

صفحاتي كه تيترهاي خيلي بلند يا خيلي كوتاه دارند، يكي ديگر از سيگنال هاي اسپم بودن را شامل مي شوند.

16. طول توضيحات متا Meta description

صفحاتي كه توضيحات متاي بسيار طولاني يا بسيار كوتاه دارند نيز يكي ديگر از عوامل بالا رفتن اسپم اسكور را شامل مي شوند.

17. طول كلمات كليدي متا

صفحاتي كه از كلمات كليدي به صورت تگ و با طول بالا استفاده مي كنند نيز شامل اسپم مي شوند.

18. آيكون مرورگر يا فاوآيكون favicon

سايت هاي اسپم به ندرت از فاوآيكون استفاده مي كنند، البته اغلب سايت هاي غير اسپم نيز اين مورد را فراموش مي كنند.

19. Facebook tracking Pixel

معمولا هيچ سايت اسپمي از اين ويژگي استفاده نمي كند.

20. تعداد لينك هاي خروجي

سايت هاي اسپم، معمولا يا تعداد بسيار زيادي لينك خروجي دارند يا تعداد بسيار كمي.

21. تعداد دامنه هايي كه به دامنه شما لينك داده اند

اين فاكتور نيز در سايت هاي اسپم به طرز عجيبي بسيار زياد يا بسيار كم است.

22. نسبت لينك هاي خروجي به محتوا

سايت هاي اسپم نسبت به محتوايي كه دارند تعداد بالايي لينك خروجي دارند.

23. نام گذاري عجيب دامنه

سايت هاي اسپم معمولا از حروف صامت و يا صدادار به صورت متوالي و بي معني استفاده مي كنند.

24. استفاده از خط ربط و نشانه هاي ديگر در نام دامنه

سايت هاي اسپم زيادي از سمبل ها در نام دامنه شان استفاده مي كنند.

25. طول URL ها

صفحات اسپم به طرزي غيرطبيعي URL هايي بلند يا كوتاه دارند.

26. حضور كلمات مسموم

سايت هاي اسپم اغلب از كلمات مخصوصي كه تاپيك هاي اسپم شناخته مي شوند استفاده مي كنند، مانند: داروها، محتواي +18 ، بازي و ...

27. استفاده از CPC در انكرتكسهاي لينك

سايت هاي اسپم اغلب از كلمات مخصوصي در انكرتكست هاي خروجي خود استفاده مي كنند كه روي كلمات اسپمي مانند داروها، محتواي +18 ، بازي و ... قرار مي گيرند و به ازاي هر كليك درآمد دريافت مي كنند.

 

اگر spam score سايت شما افزايش يافته بايد در 27 موردي كه ذكر كرديم بگرديد و ببينيد كجا سيگنال هاي اسپم بودن فرستاده ايد و آن را رفع كنيد. اگر اين مقاله براي شما مفيد بود با دوستان خود به اشتراك بگذاريد و نظرات خود را براي ما بنويسيد.

منبع: https://www.rushweb.ir/


نوشته شده در تاريخ ۲۱ آذر ۱۳۹۸ توسط عليرضا
نظرات (0)
[ ]
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | پشتیبانی: وبلاگدهی آریا
 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی