asheghaneha
 
ashpazy

بر سر برجام مذاكره نمي‌كنيم

  • بر سر برجام مذاكره نمي‌كنيم

    رئيس جمهوري با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران هيچ علاقه‌اي به افزايش تنش‌ها در منطقه نداشته و هرگز به دنبال جنگ با هيچ كشوري از جمله آمريكا نيست، تاكيد كرد: ما همواره متعهد به توسعه ثبات و امنيت منطقه بوده و در اين راستا تلاش خواهيم كرد.

    خبرآنلاين: حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني شامگاه سه‌شنبه در تماس تلفني «امانوئل مكرون» رئيس جمهور فرانسه با وي، اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره در مسير توسعه روابطي پايدار و هدفمند با فرانسه تلاش كرده و خواهد كرد.

    رئيس جمهور با بيان اينكه اگر برجام از سوي همه طرف‌هاي مذاكره به طور كامل و صحيح اجرا مي‌شد، امروز شاهد تحولات مثبت و خوبي در منطقه و جهان بوديم، گفت: بي ترديد اقدام رئيس جمهور آمريكا در خروج يكجانبه از توافق هسته‌اي به ضرر مردم آمريكا، اروپا، ايران و مخالفت با مصالح منطقه‌اي و بين المللي بوده است.

    روحاني با اشاره به اينكه پايبندي ايران در برجام پس از خروج آمريكا بر مبناي وعده طرف‌هاي اروپايي براي تضمين منافع اقتصادي از جمله حل وفصل مسائل مربوط به روابط بانكي و فروش نفت بود كه متأسفانه هيچ يك از آنها در مقام عمل تحقق پيدا نكرده، افزود: اگر ايران نتواند از فوايد برجام بهره مند شود، بر اساس بندهاي ۲۶ و ۳۶ برجام مرحله به مرحله تعهدات خود را كاهش خواهد داد.

    رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه تحت هيچ شرايطي براي توافقي كه در نتيجه دوسال مذاكره به دست آمده، مذاكره مجدد نخواهيم كرد، ادامه داد: آمريكايي‌ها بر خلاف موازين بين المللي با اعمال و تشديد تحريم‌ها عليه ملت ايران ثابت كردند به هيچ وجه خواهان حل و فصل مسائل نيستند.

    وي دولت آمريكا را عامل و مسئول اصلي ايجاد و تشديد تنش‌ها در منطقه دانست و خاطرنشان كرد: پهپاد آمريكايي پس از نقض حريم هوايي ايران و عدم توجه به چند اخطار از سوي پدافند ايران مورد هدف قرار گرفت و اگر آمريكايي‌ها بخواهند دوباره به آب‌ها و حريم هوايي ايران تجاوز كنند، نيروهاي مسلح ايران مأمور به مقابله با آنها بوده و برخوردي قاطع خواهند داشت.

    رئيس جمهور با اشاره به تحريم‌هاي اخير آمريكا، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران هرگز اقدامي غير قابل بازگشت انجام نخواهد داد و هر زمان اجراي برجام از سوي ۱+۴ بويژه در زمينه حل و فصل روابط بانكي و فروش نفت انجام شود، شرايط به گذشته بازخواهد گشت و تا زماني كه آمريكا همه تحريم‌ها عليه ايران را لغو نكند، شرايط تغيير نخواهد كرد.

    «امانوئل مكرون» نيز در اين گفتگوي تلفني خروج آمريكا از توافق هسته‌اي، اعمال تحريم عليه ايران و تشديد اين تحريم‌ها را مايه تأسف دانست و گفت: فرانسه همواره براي پايداري برجام و قانع كردن طرف‌هاي مذاكره بويژه آمريكا تلاش كرده و آن را دنبال مي‌كند.

    رئيس جمهور فرانسه با اشاره به اوضاع كنوني منطقه و سرنگون كردن پهپاد آمريكايي توسط پدافند ايران در خليج فارس، اظهار داشت: بايد با گسترش همكاري و تعامل في مابين در مسير توسعه ثبات و امنيت منطقه تلاش كرده و با مديريت شرايط منافع كشورهاي منطقه را تأمين كنيم.

    وي با اشاره به ضرورت تلاش همگان براي جلوگيري از افزايش تنش و اقدامات تحريك آميز در منطقه، گفت: بسياري از اقدامات و تصميم‌هاي آمريكا مصرف داخلي دارد.

    برچسب ها:

    ، ،

 


نوشته شده در تاريخ ۴ تير ۱۳۹۸ توسط عليرضا
نظرات (0)
[ ]
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | پشتیبانی: وبلاگدهی آریا
 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی