asheghaneha
 
ashpazy

تعريف سنگ كورين

سنگ كورين در واقع نوعي سنگ مصنوعي ميباشد كه با استفاده از پورد سنگ و انواع خاصي از مواد شيميايي و چسب رزين ساخته ميشود و كارخانجات مختلفي تا بحال تواسته اين اين مدل خاص از سنگ را توليد كنند. كمياب بودن سنگ هاي طبيعي و كمبود منابع طبيعي برخي كشورها و وابستگي آنها به واردات سنگ ها طبيعي و قيمت بالاتر سنگ هاي طبيعي شركت هاي صاحب تكنولوژي را در سراسر دنيا بر آن داشت كه با استفاده از مواد شيميايي نوعي سنگ مصنوعي توليد كنند كه بتوانند خلا بازار را در اين خصوص پر نمايدن كه بعد از تلاش فراوان موفق به توليد سنگ ها كورين شدند در نوع خود موفقيتي بسيار بزرگ محسوب ميشد.

اطلاعات تخصصي تر راجع به كوين

ماده ي اصلي و تشكيل دهنده ي كورين عبارت است از :  آلومنيوم تري هيدرات، آكرليك پليمر ، رنگ دانه هاي اضافي و سنگ معدن بوكسيت است و اين سنگ با ضخامت ? ، ??و ?? ميلي متر در كارخانه هاي متعددي در سراسر دنيا توليد مي شود.

سطوح كورين پوشش هاي ??? درصد آكرليك هستند كه دامنه وسيعي از ويژگيها را شامل مي شوند. شاخص ترين ويژگي آنهاعبارت است از:

  • تنوع رنگ بسيار وسيع از رنگ هاي گوناگون است كه شامل بيش از ?? نوع رنگ براي هر نوع سطح داخلي مي باشد.
  • كورين مي تواند در دماي ??? درجه سانتي گراد به عنوان ترمو فرمد ظاهر شود.
  • در دماي حدود ??? درجه كورين با توجه به ضخامتش قابليت خم شدن تا شعاع ?? ميلي متر را دارد و مي توان فرم و شكل هاي منحصر به فردي را به وجود آورد. اين ويزگي را مي توان از ويژگيهاي متمايز كورين نام برد.
  • سطح كورين لمينت ندارد و به همين دليل در برابر خراش مقاوم است. هم چنين به دليل تخلخل و نفوذ پذيري سطح كورين، اين متريال به راحتي تميز شده و به درون آن لكه نفوذ نمي كند، از رشد و نمو قارچ، باكتري و كپك نيز جلوگيري مي كند و مقاومت زيادي در برابر گرما دارد.
  • كورين را مي توان با مواد ضدعفوني كننده ي معمولي تميز كرد، احتياج به درز گيري ساليانه ندارد و در صورت آسيب ديدگي، مي توان با سنباده و مواد پر كننده آن را ترميم كرد. در كل كورين ماده اي بسيار مقاوم است و حدودا ?? تا ?? سال عمر مفيد دارد.

كاربرد كورين

سنگ كورين صفحات يكپارچه و بدون درز مي باشد كه بدليل طرح زيبا، تنوع رنگ و ويژگيهاي عالي در پروژه هاي صنعتي، تجاري، آزمايشگاهي، مسكوني و … استفاده مي شود كه البته امروزه بيشترين كاربرد آن ها در آشپزخانه و دكوراسيون داخلي مي باشد.

ويژگي ها و مزايا صفحات كورين

ظاهر زيبا و دوام بالا – تنوع رنگ و طرح بسيار خوب – قابليت يكپارچگي و بدون درز – قابليت انعطاف بالا – مقاومت بالا در برابر گرما و ضربه – شفافيت و براق صيقلي – ضد لك، باكتري و حريق – كاملا بهداشتي و آنتي باكتريال – قابليت نو شدن به جاي تعويض – قابليت بريده شدن، خميدگي و سوراخ كاري

معايب سنگ كورين

سنگ كورين خش بر مي دارد ولي قابل ترميم است و در برابر حرارت و فشار فوق العاده زياد مقاوم نيست.

با افزايش جمعيت و گسترش اين صنعت شركت هاي ديگر همچون سامسونگ، الجي، آوسيت و … درصدد توليد اين سنگ مصنوعي پرداختند. براي توليد سنگ مصنوعي كورين با سيماي جديد، زيبايي خاص و نماي يكدست مواد جديدي را با هم تركيب مي كنند كه ماده ي اصلي آن صفحات آكرليك مي باشد.

 


نوشته شده در تاريخ ۲ خرداد ۱۳۹۸ توسط عليرضا
نظرات (0)
[ ]
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | پشتیبانی: وبلاگدهی آریا
 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی